14 januari 2013

Några guldkorn från mitt 2012

Mitt 2012 bjöd på mycket och den största förändringen för mig eller oss har varit vårt nya hus. All planering, flytten och sen att få komma i ordning tog mycket av min kraft och det var en period som var väldigt jobbig och jag mådde sådär men när jag ser tillbaka nu så var det värt det. Vi trivs så himla bra här och jag skulle aldrig vilja byta det mot något annat. Nu känns det som att vi bott in oss och det känns verkligen som vårt hus. Vi har en del planer som vi hoppas kunna utföra under detta kommande år och jag se verkligen fram emot att få göra fint i vår trädgård.

Vi började 2012 med en tur till Säfsen tillsammans med min familj. Resan bjöd på härlig skidåkning, underbart väder, god mat och en massa skratt. En resa jag gärna skulle göra om igen.

I början av året fick även jag och Mattias äran att vara med på en bröllopsmässa hos vår frisör där vi fick föreställa ett brudpar. Att få prova ut en brudklänning, få håret och sminket fixat fick mig att längta efter vårt eget bröllop lite extra. Det var en speciell upplevelse och känsla att ha all uppmärksamhet riktad mot mig och att stå i centrum. Jag hade gärna gjort det igen!

I april bestämde sig min lillebror och hans tjej för att skaffa hund och det blev en lite Loke. Jag var väl lite negativ till detta innan då jag är väldigt rädd för hundar men nu känner jag bara kärlek till honom. Tack och lov så skaffade de en lite hund.

Under året har flera av mina underbara vänner fått barn och jag gläds verkligen med dem och jag njuter av att få spendera tid med dem. Att få se dem växa och utvecklas till egna små personer är otroligt roligt. Det var en ära att få vara med på lilla Filippas och Almas dop och att få ta del av en så stor dag i deras liv.

I juni var det dags att fira mina föräldrar som båda fyllt 50år. Det blev en ganska stor fest hemma hos dem med god mat och dryck  släkt och vänner och en massa skratt och lite tårar. En väldigt lyckad dag som jag hoppas att de kommer att minnas resten av livet.

Sommaren gick och mycket av vår tid gick till att måla huset. Min familj var här under juli och vi hade det så mysigt och roligt. Det blev en tur till Slottsskogen i Göteborg där vi hade en härlig picknick. Jag, mamma och Illis var även på Asia Spa vilket var helt underbart.

I augusti var vi på bröllop mellan min morbror och hans Susanne. Ett väldigt fint och roligt bröllop och längtan efter vårt växte ytterligare.

Hösten rullade på och Mattias spenderade ganska mycket tid i Köpenhamn. I november var mina föräldrar här och vi hade några mysiga dagar tillsammans.

Sen kom december och det var äntligen dags att julpynta och göra fint i vårt hus för första gången. Vi köpte riktig gran och vi firade nyår här tillsammans med våra familjer.

Ja 2012 bjöd på många guldkorn och nu ser jag verkligen fram emot 2013 och det ska bli spännande att se vad detta år har att bjuda på.

















1 kommentar:

  1. Oj oj oj. Nu kommer tårarna, vilket fint inlägg. Så mycket värme, vännen min. Jag älskar dig, min kära Angelica. Kram mamma.

    SvaraRadera