3 februari 2013

Min helg

Efter en hektisk vecka och en lite annorlunda fredag var det underbart med lite helg och vila. Mina kollegor har legat hemma i magsjuka vilket gjorde det lite mer stressigt för min del. Det gick jättebra men det tog på krafterna. Veckan avslutades med att vi fick utrymma förskolan då brandlarmet gick och det luktade bränt i huset. Alla barnen var fantastiskt duktiga och allt gick bra. Brandkåren kom och som tur var så var det bara kökets tvättmaskin som det blivit någon kortslutning i. Alla var dock lite skakiga och skärrade och vi pratade mycket om det för att kunna bearbeta. Jag har även varit utan min bil hela veckan då den gick sönder förra söndagen. Otroligt påfrestande och krångligt. Fick åka buss en dag och resten fick jag lånebil. Nu är den äntligen tillbaka hemma, underbart!

Igår skulle vi ha åkt till Tyglagret i Fritsla men tiden räckte inte till så vi fick hoppa det. Istället blev det en promenad kring fästningen, fika hemma i soffan, tacos till middag och melodifestivalen. Idag har vi städat lite och sen tog vi en tur till Ikea. Där köpte vi inredning till garderoben i hallen, lite ljus och en golvlampa som vi blev så nöjda med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar