6 april 2013

Min lördag

Denna lördag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi hade planerat att gå på stan en sväng, ta en fika och mysa i solen men för Mattias del blev det en dag hemma framför datorn. Han var tvungen att ha jour på sitt jobb och har haft en del att göra om man säger så. Så då var det bara för mig att hitta på något själv och det blev en tur in till stan. Jag gick i affärer, njöt av solen och hittade mig ett par nya solglasögon. Efter det blev det lunch hemma och sen fika. Jag gjorde egen vaniljkesella med lite hallon till, helt okej faktiskt. Jag tog en burk vanlig kesella och hade i lite vaniljpulver, vaniljsocker och lite citron vilket inte blev fullt lika sött som den vanliga vaniljkesellan. Nu på eftermiddagen har jag ägnat mig lite åt fotografering och jag tycker att det är så himla roligt. Alla bilder blir inte bra men jag försöker lära mig. Jag tog också med mig kameran ut på en promenad i solskenet tillsammans med vårskorna.

Imorgon hoppas jag på att få lite kvalitetstid med min man och att vi kan hitta på något mysigt. I torsdags fyllde han nämligen 30år och vi kunde inte riktigt fira det då vi båda jobbade sent. Mattias fick flera underbara blombuketter som just nu förgyller vårt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar