16 juni 2013

Trädgård

Det är så kul att se vår trädgård utvecklas och hur växterna tar fart och växer. Vi har fått våra första jordgubbar och vilken speciell känsla det var att äta den där första som man själv odlat fram. Vi ser fram emot när rabarbern blivit stor nog att tas av, när smultronen mognar och bli röda eller när vinbärsbusken blivit full av svarta små bär. Min Mårbacka från förra året som jag klippte ner är nu full av gröna blad, knoppar och rosa vackra blommor, vilken lycka det ger mig. I köksfönstret står en liten tomatplanta som jag fått av ett barn på förskolan. Den väntar på att få en större kruka att växa och frodas i. Det händer mycket här hemma och jag hoppas att jag fått lite av min morfars gröna fingrar så att jag kan hålla alla dessa växer vid liv.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar