12 juli 2013

En dag på stranden

Denna fredag har jag spenderat på stranden i Kärradal tillsammans med mina vänner. Efter sol och lek i sanden blev det ett besök på Tre Toppar där vi njöt av underbart god glass. För min del blev det en hembakt våffla med två kulor i, dumle och blåbär och ovanpå det lite varm nötsås som stelnade. Sen var det dags att säga hej då för imorgon åker de hem till Enhörna igen. 

Nu ikväll har jag gjort en kaka med röda vinbär i som fick mer än godkänt av både sambon och grannarna. Bären fick jag av Frida som har två enorma buskar hemma i sin trädgård, tack igen.

Imorgon bär det av till Göteborg där jag ska möta upp två tjejkompisar och åka ut i skärgården, så mysigt det ska bli. Klockan ringer därför tidigt så nu är det dags att släcka lampan och sluta ögonen. Mina ben lyser i färgen rött och bränner riktigt och jag känner mig mer än nöjd med min första semestervecka. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar