11 juli 2013

Första semesterveckan

Så härligt det är att ha semester, att inte behöva ställa någon klocka och att kunna ta dagen lite som den kommer. Denna vecka är min fina vän Charlotta och hennes familj här nere vilket är jätteroligt och mysigt. Vi har ätit middag hemma hos oss, varit på Öströö fårfarm och idag bär det av till Gekås en sväng.

Här hemma blommar det för fullt i trädgården och jag har även köpt lite nya blommor till min blomtrappa. I tisdags var min fina vin Frida och hennes lilla Filippa här på lite fika och jag bjöd på rabarberpaj gjord av rabarber från trädgården. Det är en speciell känsla att kunna göra det. Vi fick en jättefin sommarpresent av dem, tack så mycket! Idag vaknade jag vid halv åtta och kände mig jättepigg så jag passade på att ta en morgonpromenad och det kändes så himla bra och nu känner jag mig ännu piggare. Det får allt bli fler av dem under semestern.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar