30 juli 2013

Frustration

Det är verkligen fantastiskt och härligt att ha semester och jag känner verkligen att jag kopplat bort allt vad gäller jobb. Något som däremot gör mig frustrerad och lite nere är att se siffrorna på vågen stiga. Jag försöker att inte låta det påverka mig för mycket utan istället träna och röra på mig. Jag köpte Sofi Fahrmans bok "Bodylicious" och den har verkligen inspirerat mig och det känns som att jag verkligen har fått viljan att träna och tycker att det är kul. Jag till och med tränade lite för bra vilket ledde till att jag sträckte en muskel i låret. Jag vet hur lätt det är att hamna fel och låta träning och bantning gå överstyr och jag vill verkligen inte må så dåligt igen för det är så härligt att må bra vilket jag egentligen gör. Ett tecken på hur långt jag har kommit är att jag inte längre bryter ihop över att vågen visar ett eller två gram mer någon morgon och att några kilo upp inte får mig att bli totalt nere. Visst är det frustrerande men ännu är inga tårar fällda. Att tänka på vad som har varit och vad som är nu gör att jag känner mig lite stolt över mig själv och jag är så tacksam över min familj och mina näras stöd. 

Vilket inlägg det här blev och vad skönt det är att få skriva av sig ibland. Nu blir det mys i soffan med min älskling och imorgon väntar en ny härlig dag! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar