30 november 2013

Min dimma

Sen i lördags känns det som att jag levt i en gungande och dimmig värld. Ja det började på lördagen när jag var på Mio. Då vinglade jag till och det kändes som att hela världen gungade och som att jag inte hade någon som helst balans. Det gick över efter någon timma men kom tillbaka under besöket på Wapnö julmarknad på söndagen. När jag vaknade på måndagmorgon kände jag mig helt ok och åkte till jobbet som vanligt. Men under hela dagen kom yrseln, världen gungade och jag kände mig verkligen inte bra. Jag fick en tid på vårdcentralen och en kollega körde hem mig då jag inte vågade köra. När Mattias kom hem åkte vi iväg. På vårdcentralen tyckte läkaren att det var något som inte stämde med min motorik och bad oss att åka upp till akuten. Tankarna började snurra, hjärntumör, cancer, hjärnblödning. På akuten fick vi vänta i en evighet tills vi fick träffa en läkare och prover tog. Läkaren bad mig att göra en mängd olika rörelser och tester och kom till slut fram till att jag hade godartad lägesyrsel också kallad kristallsjukan. 

Så efter fem timmar fick vi äntligen åka hem med rådet att ta det lugnt men ändå att jag skulle röra på huvudet och utmana mig själv med de rörelser då det gungar som mest. Det var bara för mig att inse att jag fick vara hemma från jobbet några dagar och det blev tyvärr en hel vecka. Läkaren sa att detta kan komma av bland annat stress vilket jag verkligen känt den senaste tiden. Idag är det lördag och det känns fortfarande inte bra och det går verkligen upp och ner hela tiden. Det kommer nästan som attacker då det gungar till och det känns som att jag ska tappa balansen och ramla ihop. Jag hoppas på att få komma ur denna dimma snart. Min fina vän Frida och hennes Filippa och Fredrik var här med en blomma tidigare. Det värmde verkligen och gjorde mig otroligt glad. 

Under veckan har jag ialla fall lyckas få fram lite adventsljusstakar och gjort det mysigt. Imorgon är det första advent, helt otroligt! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar