13 juni 2014

Veckorna går!

Herregud vad tiden och denna graviditet går fort. Nu befinner jag mig i v.23 (22+5) och lite mer än halva tiden har gått. Ibland är jag rädd för att inte hinna njuta av denna underbara tid. 

Att vänta tvillingar är underbart, häftigt, man känner sig speciell men det är också mer påfrestande för kroppen. Man känner alla besvär lite extra. Sen vecka sju har jag haft foglossningar och dessa blir bara värre ju längre vi kommer. Jag går hos en fantastisk sjukgymnast på Friskvågen här i Varberg. Jag har fått ett bälte, övningar att göra hemma och vattenträning och det känns bra men det tar inte bort smärtan. Så från v.22 är är jag sjukskriven på halvtid vilket redan gör skillnad på hur ont jag har på kvällen. Att arbeta med de allra yngsta barnen är underbart men tungt för kroppen. Så vi får se vad som händer efter semestern, om det blir sjukskrivning helt eller inte. Jag har också haft förvärkar vilket gjort att jag varit hemma hela denna vecka för att vila. Det är verkligen en omställning att bli gravid, nu måste jag inse att jag inte bara kan tänka på mig själv utan att jag har två små liv i min mage som måste få gå före allt. Jag är så otroligt plikttrogen och har svårt för att vara hemma och det gör den ännu svårare. Som kollegorna sa; du är viktig på jobbet men ännu viktigare för dina små bebisar. 

Här är några bilder på magen! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar