5 september 2014

Magen vecka 35

Så har jag snart gått 35 fulla veckor med magen, tiden går fort och nu får den gärna gå ännu fortare. Vi längtar efter våra små liv och så känner jag mig färdig med denna graviditet. Jag vill vara positiv, glad och stark men just nu är det svårt, det börjar helt enkelt bli för jobbigt. Jag sover dåligt på grund av de trycker mot blåsan men mest på grund av hemsk klåda. Klådan började för några veckor sedan och då mest under fötter och i handflator men nu är det över hela kroppen. Jag kliar så mycket att jag får sår och märken överallt. Jag är upp minst tre gånger per natt och kyler mina kliande flötter i duschen. Magen försöker jag att inte röra då jag verkligen vill undvika bristningar men det är svårt. Jag har fått Tavegyl som ska hjälpa mot detta och det är väl lite sådär med det. Jag har svårt att röra mig och göra saker på dagarna då jag får sammandragningar och ont i magen och just nu känns det som att jag inte får plats i mig själv. Jag ber om ursäkt för detta klagande inlägg men ibland går det bara inte att vara stark, glad och positiv. 

När det gäller bebisarna är läget ungefär som förra veckan. Vi gjorde en ny mätning av flödet idag och tvåans är fortfarande inte helt bra men ändå inom det som är ok. Ny mätning av flödet på måndag och nästa fredag ska vi mäta hur stora bebisarn är. Det viktigaste är att våra små älsklingar mår bra ialla fall. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar