23 mars 2015

Ludwig och Agnes sex månader 12/3-15

Att våra två små älsklingar nu är sex månader, ett halvår känns väldigt konstigt och vi båda undrar var tiden har tagit vägen. Ibland vill jag stoppa tiden för att hinna njuta så mycket som möjligt. 

Ludwig och Agnes utvecklas med en himla fart just nu. En favorit är att blåsa och göra ljud med munnen, det är det första de gör när de vaknar på morgonen. Ludwig har verkligen kommit på detta med att vända sig från rygg till mage men blir oftast otroligt frustrerad när han inte kan vända sig tillbaka. Agnes börjar också komma på det mer och mer men gillar verkligen inte att ligga på mage. De upptäcker varandra mer och mer och blir väldigt glada av att se varandra vilket värmer mitt mammahjärta. Vi har börjat med smakportioner och de har fått testa potatis- och ärtpuré. Jag upplever att de gillar det och vill gärna ha mer. När det gäller sömnen har Ludwig haft några nätter då han sovit hela natten medans Agnes gärna vaknar två, tre gånger för att äta. Sedan besöket på barnmottagningen har Agnes blivit en helt annan tjej, sprudlande glad, pigg och väldigt nöjd. Innan var hon mycket ledsen, arg och nästan aldrig nöjd och när jag tänker på alla dessa månader som hon har haft ont i magen gör det ont i mig, min lilla tjej. Hon växer och går upp i vikt vilket nu också börjar märkas på kläderna, det är underbart. Vi ser också mer och mer hur deras personligheter utvecklas och även fast de är tvillingar så ser man hur olika de är, mer syskonlika. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar