29 mars 2015

Lycka!

Jag är så lycklig och glad! Mina föräldrar ska äntligen flytta hit till Varberg från Södertälje. Pappa har fått jobb på ett företag som heter Derome och mamma ska börja med att vikariera på förskolor. Allt har gått väldigt snabbt och allt har verkligen löst sig. Huset är sålt och de ha fått en lägenhet här som de redan har börjat flytta in i. Jag har väl alltid hoppats på att detta skulle ske men aldrig egentligen trott att det skulle ske men nu händer det. Det känns overkligt och såklart sorligt på samma gång. Att vårt barndomshem säljs men det finns så mycket som väger upp det och alla minnen finns ju kvar inom oss. Jag försöker hela tiden att fokusera på det positiva som komma skall annars skulle jag nog inte fixa detta. Det känns underbart att få ha familjen nära och vi ser fram emot den hjälp och det stöd vi kan få med tvillingarna. Vi är liksom inte ensamma längre. Min lillebror bor ju sedan några månader tillbaka i Borås vilket bara ligger ungfär en timmas bilfärd från oss. Något som känns tungt är att vi lämnar morfar, släkt och vänner men de finns ju kvar och vi kommer såklart att åka upp och hälsa på. Varberg är ju vårt hem nu och våra barn kommer att växa upp här, tiderna förändras och så är det ju bara. Jag känner mig lycklig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar