12 april 2015

Ludwig och Agnes sju månader

Ännu en månad har passerat och deras utveckling bara rusar iväg. Båda vänder sig snabbt till mage från rygg och de börjar komma på hur de ska komma tillbaka. De pratar, skrattar och visar stor glädje när de ser varandra. Ludwig gillar att sitta och blir stadigare för var dag som går, snart fixar han det helt utan stöd. Agnes blir också stadigare och stadigare men hon är en tjej som gillar att stå upp och att sitta ner är ingen höjdare. Hon blir bara starkare och starkare i sina små ben. Mat är något de gillar båda två och det är underbart att se deras ansiktsuttryck vid nya smaker. Agnes gillar verkligen blåbär och äppelpuré och Ludwigs favorit är havregröten. De börjar verkligen bli två personer och vi kan se mer och mer hur olika de är. Förra helgen fick de flytta in i eget rum tillsammans och där sover de gott. Värst har det nog varit för mig, tycker att det är jättejobbigt att inte kunna höra dem andas och jag har varit rädd för att de ska känna sig ebsamma eller åtsidasatta. Men jag antar att detta är det bästa i längden och att vi alla fyra så småningom kommer att sova bättre.

Jag känner mig så tacksam över att Ludwig och Agnes finns hos oss, de har gjort att livet har fått en mening. 
















3 kommentarer:

  1. Vilka fina tvillingar du har!
    Jag är den sjukgymnasten som du träffade på Friskvågen. O nu väntar jag tvillingar, är i v25 nu. Efter lite googlade så fann jag just din blogg, kul att se att allting har gått bra för dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå vad roligt och grattis! Du har verkligen något fantastiskt som väntar dig. Du får gärna höra av dig om du vill ha någon att prata med, någon som vet vad man går igenom och så, det är verkligen värdetfullt 😊.

      Radera
    2. Skrev till dig på Facebook, tänkte det kanske var enklare att kommunicera där!

      Radera