16 juni 2015

En dålig, misslyckad mamma

Just nu känner jag mig som en sån dålig mamma och jag avskyr den känslan. Jag vill bara ge mina barn det bästa och att de ska må så bra som möjligt vilket alla mammor vill. Men just nu känns det som att jag inte räcker till och som att jag inte alltid förstår vad de vill och behöver. Agnes har en period just nu då hon är väldigt arg, skriker mycket och jag känner mig hjälplös. Antar att hon känner sig frustrerad och att det händer mycket inom henne. Hon har ju börjat åla men inte kommit på hur hon ska krypa och hon älskar att stå upp men kan inte det själv. Hon blir verkligen så ledsen och arg när man måste sätta henne ner eller lägga henne ner men med ett barn till så kan jag inte hjälpa henne med att stå hela tiden. Ludwig vill gärna vara nära, vill gärna stå upp också och har tänder som växer. Nu är de nio månader och ska väl egentligen inte äta på natten men just nu äter de mer än någonsin vilket gör oss trött och lättirriterade. Vi försöker med gröt och välling innan läggdags men att få i dem välling är inte lätt. Ja livet som förälder är inte lätt och de trodde vi inte heller men jag önskar att jag slapp känslan av att vara misslyckad och dålig. När de är som grinigast nu så får jag för mig att de inte är lyckliga och så hoppas jag att det inte är. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar