3 juli 2015

En härlig vecka

Mannens första semestervecka och vi har haft det så bra. Vi har hittat på saker tillsammans och så har jag träffat lite vänner. 

Jag och barnen hade en jättemysig dag hemma hos min vän och kollega Carro och hennes söta Svea. De bjöd på glass, jordgubbar och en fantastiskt god snickerskaka. Min härliga vän Mira och hennes dotter Linnea var också där liksom Carros syster Jessica och hennes två tjejer. Mycket skratt, prat och lek blev det. 




Igår, torsdag knackade det på dörren strax efter nio och där stod min morfar och hans Dagmar. Snacka om att jag blev förvånad! De hade åkt enda hemifrån Södertälje kvällen innan och bott på Camping över natten. Det var så mysigt och roligt och de stannad i några timmar för att sedan bege sig hem igen. De har mycket blommor som ska skötas hemma och bin så de har svårt att vara borta för länge. Vi avslutade dagen med ett bad i baljan, härligt tyckte Ludwig och Agnes.




Idag har vi haft en fantastisk dag i Slottsskogen! Vi hälsa på djuren, lunchade, fikade och myste på filten i skuggan under trädet. Barnen var glada och nöjda och det gör att allt känns underbart. 






Så får vi se vad de återstående dagarn bjuder på men vädret ser ju ut att fortsätta vara bra! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar