28 augusti 2015

Fredag

Dagarna går, veckorna går och livet som tvillingmamma blir nog bara lättare. Så känns det nu ialla fall. Agnes har haft en period då hon har varit som ett plåster på mig, varit ledsen väldigt mycket och helt enkel inte nöjd. Den perioden börjar gå över nu och jag märker hur mycket gladare hon är, utforskar mer här hemma och tar sig ut på äventyr själv utan mig. Hon äter bättre och det är underbart. Jag märker också hur förhållandet mellan Ludwig och Agnes förändras. De blir glada av varandra, kan sitta och skratta tillsammans och nästan leker tillsammans. Ibland går det tokigt och någon, oftast Agnes blir ledsen men de tillfällena blir färre och färre. Ludwig är en otroligt glad kille som utvecklas med en rasande fart. Han börjar ställa sig upp mer och mer utan att hålla i något och det känns som en tidsfråga innan han går. Han har tagit två steg som mest mellan soffan och mig. 

Mitt liv ser verkligen annorlunda ut i jämför mot för ett år sen och att min älsklingar snart fyller ett år känns helt galet. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar