17 november 2012

Julmarknad

Denna helg spenderar jag hemma hos mamma och pappa i Enhörna. Idag har jag och mamma varit på julmarknad på Taxinge Slott. Vi hade det väldigt mysigt, dock är jag lite besviken på att det inte fanns så mycket tomtar i porslin eller keramik. Det blev fika med glögg och supergod saffranskaka samt en grillad korv med bröd.

Efter julmarknaden gav vi oss i väg för att leta efter min vän Annas hus. Efter att ha åkte fram och tillbaka, hit och dit så hittade vi rätt. Bilarna var hemma, vi ringde på och hennes Björn öppna den. Sen fick vi en chock! Det visade sig att halv nio igår kväll föddes deras lilla Elvira och att de kommit hem en timmr innan vi kom och ringde på. Så himla roligt! Anna frågade mig om jag vill hålla i henne och jag sa lite tveksamt ja. Att få hålla i en ca 17 timmar gammal bebis kändes helt ofattbart, lite konstigt och ärofyllt. Vilken dag det blev!

Nu har vi just ätit en god middag och min familj har firat mig, jag fyller inte år förrän den 6 december men de passade på idag. Även nu känner jag mig lite chockad. Jag fick en symaskin, helt oväntat! Det är något som jag har pratat om men inte önskat mig.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar