22 november 2012

Torsdag

Då var det snart helg igen och denna vecka har gått så himla fort. Jag har haft en del kvällsmöten och tidiga mornar vilket gör att jag känner mig helt slut och jag har inte känt mig nöjd eller glad när jag gått hem från jobbet men idag har varit en bra dag.

Det som ändå hållit mig lite uppe denna vecka är helgen som var. Jag var verkligen en helg fylld med känslor och jag åkte från mamma och pappa med ett lugn inombords. Efter middagen i lördags blev jag så överraskad. helt plötsligt ringde det på dörren och där stod min morfar och Dagmar. Jag blev så himla glad! De kom in, vi började prata, jag fick ett paket och så ringde det på dörren igen. När jag öppnar står min mammas farbror Roffe och hans fru Gunilla där. Det är personer som betyder mycket för mig och som jag nästan alltid hälsar på när jag är hemma. Känslorna bara bubblade i mig och det av lycka och glädje. Jag fick en jättefin amaryllis av dem. Efter en stund bestämde jag mig för att öppna paketet från min morfar och Dagmar. När jag lyfte på locket till kartongen, tog bort tidningspappret och såg vad som fanns i kom tårarna.       Där låg en tillbringare i glas och denna tillbringare betyder så otroligt mycket för mig. Den har alltid funnit hos min mormor och morfar och på somrarna har den använts till bland annat apelsinsaft. Det kanske låter fånigt men den påminner mig om min älskade mormor som tyvärr gick bort alldeles för tidigt i bröstcancer. Jag har många gånger sagt att den vill jag ha någon gång i livet och nu tyckte han att jag skulle ha den. Jag blev så himla glad och rörd att tårarna sprutade. De hade slagit in den på ett väldigt roligt sätt, de hade tejpat fast enkronor, femmor och tior runt hela kannan! Vi hade en mycket trevligt kväll med en massa prat och skratt och jag måste verkligen tacka min underbara familj för överraskningen!

På söndagen tog vi lite sovmorgon och efter frukosten tog jag och mamma en tur till skogen, härligt. Efter en god middag var det dags att åka hem till Varberg igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar