13 april 2013

Lördag

Då var det lördag igen, känns som att jag alltid skriver det men jag hinner inte blogga så mycket i veckorna. Denna lördag har bjudit på loppis, lite fix i trädgråden och bakning. På loppisen hittade jag två jättefina fat och en härliga skål som blir perfekt till sommaren. När Mattias hade jobbat klart blev det en tur till Blomsterlandet där vi spontan shoppade en planteringshylla som kommer att passa jättefint på vår altab, bild kommer senare.

I trädgården har jag kastat alla vissna och ledsna blommor och förberett inför nya härliga vårblommor. Jag hoppas kunna plantera lite nästa helg för nu får det vara slut på kylan.

Nu på eftermiddagen har jag bakat och det blev doubel chocolate muffins och jag blev så nöjd med resultatet. De blev riktigt saftiga och smaskiga. Nu ikväll blir det en lugn kväll hemma med god mat och soffmys, förhoppningsvis en film om jag orkar hålla mig vaken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar