26 augusti 2014

En mysig helg

Helgen som var spenderade vi tillsammans med min mamma som kom ner på fredagen. På lördagen blev det såklart en tur på stan med lite shopping till bebisarna och efter det åkte vi ut till Strömma farmlodge. Ett jättemysigt ställe utanför Tvååker här i Varberg där de har ett sommarcafé samt B&B. Vädret stod på vår sida och vi kunde avnjuta vår fika ute i det gröna. Vi åt varsinn smörgås och efter det blev det äppelpaj som serverades i söta små burkar, det smakade fantastiskt gott. Sen hade vi en mysig kväll hemma med god mat och film. 




På söndagen hade vi planerat att åka och köpa present till min morfar som fyller 80 år och sen köra mamma till Borås där hon skulle möta upp min lillebror. Men iblande blir det inte som man tänkt sig. Jag hade en fruktansvärd natt med klåda i händerna och under fött vilket gjorde att jag knappt sov något. Klådan gick inte över så jag ringde till förlossningen och fick komma in på kontroll. Leverprover togs, ett ctg samt att de kollade min livmodertapp igen och då upptäckte de att den var påverkad igen. Så det var bara att säga hej då till mamma tidigare än tänk och dessutom på förlossningen och sen fick jag och Mattias åka ner till Halmstad. Där blev jag inlagd för observation. På måndagen gjordes en ny kontroll och livmodertappen var fortfarande förkortad men då jag inte hade några sammandragningar och att det inte fanns några tecken på att något var på gång så fick jag åka hem, så härligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar