23 augusti 2014

Vecka 33

Ännu en vecka har gått och vi närmar oss dagen då vi får träffa våra två små liv. Den dagen kan komma tidigare än vad vi tänkt. I onsdags kväll började slemproppen lossna vilket innebar att jag fick kraftig molande värk i ryggen och ut i magen. Efter flera samtal till förlossningen här i Varberg och sedan till Halmstad blev det bestämt att vi skulle komma in och då till förlossningen i Halmstad. Vi kom dit vid halv fyra på natten och undersökningar gjordes. Det visade sig att livmodertappen var påverkad och jag fick ligga kvar. En ny undersökning gjordes på torsdagen efter lunch och det visade sig att det lugnat ner sig och då jag inte hade ont längre så fick jag åka hem. Slemproppen har fortsatt att lossna så vi är beredda på att allt kan hända. 

Annars så är det mycket liv i magen och jag känner att det blir tyngre och tyngre för kroppen och jag får lätt ont i magen när jag rör mig. Att åka och handla några få saker på Ica Hajen kan göra mig sängliggande i någon timme efteråt. Men allt detta är värt det och vi längtar så! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar