19 augusti 2014

En ny mätning

Idag var det dags för en ny mätning av tvillingarna och med tanke på vad som hände veckan innan så följde Mattias med mig. Jag var så nervös då jag inte riktigt visste vem jag skulle träffa. 

Barnmorskan mötte oss, alltid lika trevlig och vi började med att göra ett ctg. Det såg bra ut men tvillingarna sov sig igenom hela mätningen, hihi. Vi fick sitta ute i väntrummet en stund och nervositeten bara steg. Så säger barnmorskan att Ann kommer snart och jag kunde slappna av. Jag slapp den där andra läkaren och Ann har jag träffat förut och hon är jättebra. Hon gjorde en väldigt noggrann mätning och flödet såg jättebra ut men hon fick fram att tvilling två fortfarande ligger under i tillväxt, -25%. De mår båda bra men kontrollerna måste vi fortsätta med. Vi pratade också om hur de ligger och de ligger fortfarande med huvudena uppåt så nästa vecka får vi förmodligen ett datum för planerat kejsarsnitt längre fram. Men det viktigaste är att allt kändes så mycket bättre idag och jag gick därifrån och kände mig lugn och trygg igen, en härlig känsla. Där ser man hur mycket ett bemötande jag påverka en och jag är så glad över att jag hade Mattias med mig som stöd. 

Efter detta blev det en god lunch på stan och sen har jag mest tagit det lugnt här hemma i soffan medan Mattias har suttit vid köksbordet och jobbat. Ute blåser det nästan storm och regnet piskar mot rutorna, jag tror nästan att hösten är här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar