13 augusti 2014

Magen vecka 32

Här är en bild på magen nu i vecka 32(31+3).Det sparkar och har sig där inne och det är så mysigt att känna dem. Flera gånger om dagen kan jag känna deras huvuden tydligt på sidorna och ibland sticker en rumpa ut på sidan, underbart!

Jag har tidigare skrivit om min rädsla för att gå upp i vikt och att se kroppen förändras i och med graviditeten. Men idag kände jag att något hände. Jag bad Mattias ta kort på mig i bara underkläder för att kunna minnas magen senare. När jag såg korten på mig själv och min kropp insåg jag att det inte fanns något att vara rädd för, den har inte förändrats så mycket och jag kan nästan säga att jag gillar den mer idag än vad jag någonsin gjort. Tänk att det ska behövas en graviditet för att man ska acceptera sin kropp! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar