29 oktober 2014

Vår tid på Neonatal

Vi låg två veckor på Neonatal och jag har inget annat att säga än att det var två fantastiska veckor med en fantastisk personal runt omkring oss. För oss var det inget annat än en positiv upplevelse vilket mycket beror på att våra barn trots Agnes låga födelsevikt var friska och mådde bra. Visst var det några dagar i början då vi var oroliga på grund av att Agnes hade en del andningsuppehåll men det övervakades med hjälp av maskin och personalen. Annars så mådde de bra. Det var så skönt att de inte behövde andningshjälp, ligga i kuvös eller ha en massa sladdar kopplade till sig, vi hade verkligen tur. Personalen var väldigt positiv, gullig, omhändertagande och gav oss den trygghet vi behövde. De fanns där och hjälpte och stöttade oss när vi behövde det. Det var skönt att både jag och Mattias fick bo där, jag hade inte klarat det utan honom. 

Efter att ha legat inne i två veckor fick vi äntligen komma hem och det med hemsjukvård. Det innebar att det kom hem en sköterska till oss två gånger i veckan för att mäta och väga barnen. Då kunde vi också ställa alla frågor som kommit upp och vi kunde även ringa till dem på Neonatal dygnet runt. Vi lämnade Neonatal med blandade känslor, skönt att komma hem men också att vi nu stod på egna ben utan tryggheten från personalen, läskigt. Jag antar att alla föräldrar på något sätt känner så när de lämnar BB men vi hade ju haft den där tryggheten i två veckor. Men av utmaningar blir man starkare och jag tror att vi som par har blivit starkare av detta. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar