11 mars 2016

Kroppen säger nej

Jag har sedan ungefär en vecka tillbaka mått så dåligt, inte att jag varit sjuk men jag har verkligen känt mig sjuk. Ingen ork i kroppen, huvudvärk, tungt att andas och trött. Jag vet inte om det är ett virus som ligger och inte vill bryta ut eller om jag har symptomer på utmattning. Känns konstigt att man ska kunna bli utmattad av att vara mammaledig men den stressen man upplever är inte att föringa sa hon på vårdcentralen. Så nu är det vila som gäller. Att må dåligt, inte ha energi och att känna sig svag är hemskt. Jag är eller känner mig inte som en svag person utan stark och det är väl det som är grejen. Jag fixar och donar, kroppen står emot sjukdomar och jag vill gärna klara så mycket som det går själv, jag vill vara stark. Men det går väl bara till en viss gräns antar jag innan kroppen säger ifrån, säger nej. Nu gäller det bara att lyssna och att ta emot hjälp! Innan det går för långt och om det är ett virus så hoppas jag att det bryter ut snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar