6 april 2016

Vi har fått förskoleplats!!

Gud bara att skriva ordet förskoleplats väcker en massa känslor inom mig. Jag trodde att jag skulle vara lugn och cool inför detta men inte, får typ panik och ångest så fort jag tänker på att mina små älsklingar ska börja på förskola. Jag borde känna mig lugn och glad för vi har fått plats på en förskola som vi verkligen ville ha som vi inte trodde var möjligt och som vi bara hört en massa positiv om. Men ändå får jag en klump i magen. Jag vet ju så väl hur denna värld fungerar och alla pedagoger borde inte jobba som just pedagog. Jag vet hur jag vill jobba, hur jag bemöter barnen på mitt jobb men alla tänker inte likadant. Tänk om de inte ser just mina barn, tänkt om de inte förstår mina barn och deras behov. Men jag måste ju såklart intala mig att allt kommer att bli bra men fy vilken hönsmamma jag är. Den 15 augusti börjar inskolningen! Tur att vi har hela våren och sommaren på oss. 

Att de börjar förskolan innebär ju också att jag ska tillbaka till mitt jobb vilket jag har varit borta från i två år. Kommer jag att klara det? Jag tvivlar lätt på mig själv. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar